Tuesday, February 17, 2009

nenong nenong



Ini pasal aku malas nak online. Sebab lepas satu, satu aku nak baca and in the end, I realized 5 hours have passed. Relishing each word on my mind's tongue does not have merits when you are internet surfing.

Aku mesti tidur. It will be 1 am soon. Even if I will be on my feet all morning and will not feel sleepy at all being busy with everything that comes with work, tak sepatutnya aku tidur lewat begini kerana pastinya, esok pagi, walaupun terjaga awal, tapi aku akan terus malas nak bangun dari katil untuk mandi dan solat dan bersiap ke sekolah. Tambah dengan lengah-melengah aku ni, lagilah aku akan lewat ke sekolah. Walaupun tahun ni belum lagi... tak maulah start tomorrow, lagipun esok perhimpunan. Banyak benda nak kongsi dengan anak-anak. Alamat lencun la berpeluh cuba meringkaskan ucapan yang tak berapa nak ringkas no matter how hard I try punJustify Full

O ye... pagi tadi aku marah budak sebab main-main menyanyikan lagu Negaraku dan mengaminkan doa macam orang gila meroyan, terjerit-jerit. Is that a sign of intelligence? Yang kalau di sekolah-sekolah where the parents are so intelligent, takkan benarkan guru memarahi the culprit? Aku marah mereka kerana they are Malay, Muslims and full-blooded Malaysians yang biadab pada agama dan negara sendiri walaupun masih begitu muda. Kalau bukan kita yang nak menyanjung agama dan negara kita, siapa lagi? Dan mereka tahu aku memang naik tangga tiga tingkat tu dengan kasut tumit tiga inci tu semata-mata nak cari mereka, dah awal-awal berdesup melarikan diri di celah-celah badan kawan-kawan lain yang masih belum bersurai masuk ke kelas masing-masing selepas selesai bacaan Doa Pagi. Tapi dia tak tahu, budak-budak lain semuanya on MY SIDE. Sekelip mata je rakan-rakan sama tingkatnya memberitahu aku siapa empunya diri yang bersikap biadab itu dan secepat itu juga mereka dibawa kembali ke tempat aku berdiri menunggu mereka.

Mulai esok, mereka akan berdiri untuk Negaraku dan Bacaan Doa Pagi di depan pejabatku.

If you were the teacher there that day, apa reaksi anda terhadap perlakuan anak-anak ini? Belum mumayyizkah walaupun dan 14 tahun usiamu? Tidak pernah diajarkah, di rumah mahupun di sekolah? Comelkah, bila diperhatikan kawan-kawan tingkahlakumu? Kau lelaki, patutkah kau berpura-pura comel laksana watak gadis kawaii dalam manga Jepun? Rakyat Brunei kah kau, walaupun usaha menuntut ilmu yang tak seberapa oleh mu itu ditanggung kerajaan Malaysia semenjak kau jejak kaki ke tadika?

Bila kau nak sedar? Bila kau dah lepasan SPM dengan gred 9G semua subjek?

Melayu Islam di Malaysia...

Di mana nilai maruah dirimu?

p/s : kalau ada orang kata aku terlalu emosi dengan perbuatan budak-budak ni, let me say to you to get an 8 inch rubber dildo and go fuck yourself sampai puas. Aku taknak anak bangsa aku kena fuck in the ass oleh lanjiao-lanjiao durjana. Sememangnya aku marah kalau hal fundamental macam amalan kami seisi sekolah setiap pagi pun sukar baginya untuk mengikut. It all starts with the basics.

Kau tunggulah sampai anak-anak kau besar dan dah pandai sepak terajang kau di tikar sembahyang baru kau nak tegur.

pp/s : aku sangat sedih tengok anak melayu kampung ni ramai yang tak menjadi. sekadar gitu-gitu aje. aku tak racist. semua aku sayang, sama je. tapi sangat sedih tengok budak lelaki melayu sibuk menghancurkan diri. yang perempuan miang nak nikah. tak dibenarkan ibu bapa, pergi mengandungkan diri tu, biar dapat green light. buka pekung di dada? at least i am honest in telling you kenapa aku emosi akhir-akhir ni mengenangkan generasi mereka. macam takde harga diri. takde maruah. sesal bila dah 5 tahun lepas habis spm dan masih belum dapat kaya raya macam yang dia sangka, berbekalkan spm 9G. kenapa mesti tunggu dah susah baru nak akui yang cikgu semua ikhlas nak bantu korang masa kat sekolah dulu? kami bohong ke, bila kami kata hidup ni biar berilmu barulah disegani. ilmu pasti membantumu. kenapa susah sangat nak percaya sekarang, bila kau masih ada peluang, ditaja pihak kerajaan lagi? kenapa mesti tunggu bila dah tak ada jalan nak patah balik dan buat cubaan kedua?

ada yang berjaya... keluar jauh terbang melayang... tak nak menabur bakti di kampung sendiri?

ppp/s : smk kat town jemput aku buat ceramah disiplin rabu ni untuk budak masalah disiplin tegar. gila ke apa? i'm not a counsellor.

I'm going to sleep now. You should too, in case you're reading this late at night.








No comments: