Friday, July 6, 2007

Tuhan dan Kawan

Meanwhile, rupa-rupanya C and Z sibuk gaduh dengan the stupid officer from Besut yang kecewa usahanya mengurat kawan-kawanku tak berhasil. C memang benci kalau berlaku ketidakadilan walau dalam apa jua keadaan pun. Tambah lagi kalau berlaku kepada kawan-kawan. Aku tahu dia memang mengamuk betul. Z and Mi memang terpaksa tahan-tahankan dia.

So dia sibuk mengatakan kan aku salah. Aku tak nafikan yang membunyikan hon tu agak kasar, tapi itu bukan kali pertama the booth was empty when I drove up to it. Takkan setiap kali booth tu kosong, aku kena park kereta, turun and melilau sekeliling kompleks tu mencari pegawai yang sepatutnya jaga booth tu? Dan what if I really was in a hurry? Apa maknanya buat drive-thru dengan kos berjuta-juta kalau perkhidmatannya tetap akan menyusahkan aku?

Dan, apa kejadahnya dia boleh kata "Kau ingat kau Tuhan ke" kepada aku hanya sebab aku tekan hon kereta? Logik ke?

C, Z and Mi, my new friends from heaven. I pray that their companionship will grant me the happiness and strength to face the cruel world that is today.

No comments: