Sunday, August 16, 2009

towang-towang

Aku sorang.

Aku sorang kat umah ni sejak minggu lepas. Aku sangat gembira. Sebab I have the house all to myself.

Selain bawak lelaki balik and buat perkara tak senonoh, apa je aku tak wat di rumah ni. Werghehehe.... bestnya dok sorang-sorang sesekali macam ni.

Don't worry. Aku tak miserable or lonely. I am savoring the moment actually. Kalau sunyi aku lepak umah hujung sana.

Pagi tadi aku buat nasi lemak and bawak pergi sana and makan ramai-ramai. The stupid rice cooker almost ruined a perfectly good breakfast fare. Lembik nasi lemak ku kerana berendam dalam santan lebih sejam, sebab the stupid rice cooker pergi bantai 'keep warm' nya nasi lemak aku. Aku angkat dia letak atas api kat stove. Masak pun, albeit lembik sikit.

Aku tak pandai goreng ikan bilis and kacang. Tapi aku beranikan diri dan lepas menghanguskan 2 batch, I finally end up with perfectly crispy and crunchy fried anchovies and peanuts. I made the sambal the night before. Peeled the cucumber and boiled the eggs the night before as well.

Lepas kenyang, lepak-lepak. Dorang ramai-ramai cabut my grey hairs. Rasa nak tercabut urat kentut sebab dia tarik suka-suka je. Tapi takpelah, dorang tak mintak upah. Wergehehehehe. Petang baru aku balik. Dan sebab aku bosan, ni la aku update blog ni ha.

W bawak ibu pergi Morib. Ibu call aku 2 kali hari ni. Dia risau agaknya sebab baru hari ni dia tahu aku sorang-sorang dalam umah ni. Takpe, Nat pun tinggal sorang gak kat KK nun.

Jo pergi KK. Ada tugas sulit katanya. Tak dapat nak bawak dia berpoya-poya. Petang Jumaat, lepas selesai tugas dia terus fly balik ke KL.... Hurm.... maybe next time.

Malam tadi aku gaduh dengan abang Lan. Aku cakap tak nak cakap dengan dia for a while memandangkan aku ni sangat menyakitkan. I feel that way. So hari ni we didn't have any kind of communication at all. Biar. I feel sorry for him. Better I just stay away. For a while? For good? I don't know. Don't care.

Bukan marah dia. Just disappointed in myself. Why do I keep letting this crazy person take over my sane self? Am I that weak? Hmm....

I am sleepy now. Merepek dah berjam-jam. W mesti tak update blog dia. Dah mula malas la tu. Letih and busy. I know. Me too. Tengoklah kekerapan aku mengupdatenya pun ha....

OK.... Nannite all...


No comments: