Sunday, May 24, 2009

jenjalan & kanmakan

Aaaaah... penatnya.

Siapa suruh aku memenatkan badan? Takde siapa.

Hantar penceramah yang aku amik hari tu. Lepas je ceramah tu selesai, kami semua lunch, and then terus we hopped into my trustee QMF and terus drive ke KK tanpa henti cuz I already had my things packed and loaded in the trunk of the car before I left home earlier. En. Ahmad pun dah check out from his hotel room before we left for the lecture.

We didn't drive all the way just the two of us, mind you. I did pick up Mimi, as always at his school, and we drove there together gether. At the airport, I just dropped En. Ahmad off and said goodbye. I don't always just drop people off like that without hanging around sampai that person goes into the departure hall. I felt a little guilty, he came all the way there and then I just dropped him off like that. But he said, dah hantar sampai sini pun dah syukur sangat dah.

He's such a nice person. We talked from Lawas to KK. Macam-macam hal budak sekolah kami cakapkan. His lecture had been enlightening. Lepas ni, harapnya, kuranglah sikit soalan-soalan musykil dari adik-adik guru kat sekolah tu yang aku tak mampu nak jawab.

Lepas we said our goodbyes and he salamed Mimi, we left him there and headed to our hotel. Checked in and the first thing we did was pergi 1Borneo. Makan and window shopping. Saja pergi sana dulu cuz jauh sangat dari pusat bandar. Beli handbag kat gerai-gerai tu, baju T and long sleeve kat FOS dan kasut. Semua murs murs! Maklum je, hujung-hujung ni. Ala, kalau awal-awal pun, aku memang tak mampu nak beli Braun Buffel, Manolo Blahnik atau Salvatore Ferragamo...

Then balik ke hotel, bawa barang naik atas and rehat-rehat. Turned off my phone. Saja nak conserve energy, cuz lupa bawa charger. Then the hotel phone rang "Room service" katanya. Kejadahnya? Si Mimi call nak tanya bila nak turun. Dah siap dia rupanya. Ten minutes!!! Biasalah, walau setengah jam pun, tetap kata ten minutes... I try la, ok?

Dapat park kereta depan hotel. Maklum je, budget hotel ni kan mana ada underground parking lot? Lagi pun tempat nak pergi tu just within walking distance je dar situ, so we went to CP on foot. Takde la nak beli apa pun. Teringat nak catch a movie lagi. And while si Mimi pergio nengok2 baju di FOS yang baru buka kat CP tu, I said nak pergi tengok kalau ada movie yang I can see within the time limits I have set to myself (preferably anything that ends before 12 midnight).

Star Trek was to start at 8.20 that night. It was ten past eight at the time. That is so sweet! I got myself a ticket and text Mimi saying sorry that I was going in at 8. He said, ok je... senang kan, kawan dengan dia? Takde nak kecik-kecik ati.

I have to say, Zachary Quinto is my new crush pulak dah... cis! Tak setia betul. Tapi tak la seberat aku crush kat Martin Shaw. Sebab he is still so very young and so skinny. It was just the persona he portrayed in the movie that struck me. Cuz he was supposed to be the younger version of Leonard Nimoy and I have always had a crush on that guy when I used to watch Start Trek when I was younger. Way younger. Boy I have already had my daddy issues way back then la. Cait!

Anyway, it was good. And I am one happy woman because lately, I have been able to see all the movies that I really really wanted to see. I saw Wolverine, Angels and Demons AND Start Trek and I loved them all, and they are totally worth the money. Will find the DVD as soon as they come out.

Pirate dah kuar? Ello, apa pirate-pirate ni? Ehem...!

Berlagak la pulok.

Takkan nak ngaku kat sini? Kan salah di sisi undang-undang gitu?

Lepas movie, aku balik sorang ke hotel. Si Mimi, aku tak tahu apa dia buat lepas aku pergi tengok movie. Probably shopping lagi. Later on pun dia nak pergi clubbing dengan kawan-kawan dia, macam biasa. No, that is a different set of friends, and I am not a part of that set.

Balik, tukar baju, tengok Cinemax, tido.

Next (this) morning, bangun agak lewat kerana hujung minggu aku memang lewat bangun la. Bukan kat umah pun, nak laundry baju or kemas umah ke pe ke.

Kul 9 dah bangun pun. Tapi sebab aku malas nak pergi mana-mana, aku tengok tv je. Sampai si Mimi ketuk pintu, aku tengah mandi. Mak! Ten minutes!!!

Turun, check out and masuk kereta. Makan kat Malindo Api-Api. Ada squad moto besar pergi perasmian pameran keta kat depan tu. Semua moto BMW. Oh mak, menitis ayor mata nengor bunyi enjinnya yang sungguh menaikkan nafsu tu. Kalau lah dapat merasa bawa kelliling bangunan tu seround dua pun, alangkah indahnya. Heaven....

Dapat amik foto pun jadik la...

Pergi Karamunsing. Ingat nak upgrade RAM menda cinonet ni. Rupanya tak leh. Oh well... takpelah. Bukan primary work station pun.

Then tatau nak pergi mana... ke mana kami? City Mall pulak. Gila ke apa? Mengukur bangunan betul kali ni.

BC studio yang pernah ada kat CP tu dah pindah ke sana. Tak ada lagi jual baju yang aku suka tu. Kemeja putih dengan fabrik meregang. Kini ia sudah jadi sebuah boutique yang kelihatan gah. Harga bajunya pun RM200 ke atas je. Bukan macam dulu when it used to see baju reject. Well kalau the collar labels dah kena tanggal tu, bukan reject ke, namanya?

Then masuk departmental storenya. I needed a new luggage sebab luggage lama dah tertanggal handlenya. Ada sale 50% discount, belilah satu. Sebab kalau tak beli takkan balik Jumaat ni aku nak bawak beg yang handlenya dah terkelepai? Kakinya dah patah satu lebih dua tahun dulu tapi aku pakai juga, wat-wat tak nampak je. And kikis je perasaan malu and segan kat orang, sebab badan dia masih elok sangat lagi. Just kakinya yang plastik tu je yang patah. So what dia senget sikit bila aku prop dia upright? So what orang tengok? Dia adalah the little luggage yang sangat baik kepada aku.

Then aku takde benda nak beli sangat, aku kata kat Mimi, please carry on, let me duduk kat Sta@rbux while I wait for ya. Between me and him, frankly, dia yang kuat membelek barangnya pun. Me, not so much. So, kalau time shopping, selalunya, aku yang kena duduk mana-mana tunggu dia puas membelek and membeli barang.

So aku pun plonked myself at that place with a venti caramel machiatto. With free whiped cream cuz the guy at the counter kesian kat aku sebab aku tetiba tanya kenapa takda whipped cream? The girl kata takde sebab aku kat kata nak, masa bayar tadi. Tapi tah macamana, the guy kata come come I put for you. Dah la comel, baik la pulak tu. Nasib baik aku takde anak dara, kalau tak, nak je aku buat menantu.

Sambil duduk tu, tengok keliling, semua orang ada laptop. Oh ye, aku kat ada si cinonet dalam handbag aku ni kan? Apa kata...

Online, siapa lagi kat YIM tu yang adanya sibuk mengebuzz aku? The ever faithful J. Jangan risau, dia cuma kawan. Kini sangat bahagia dengan the Indian girl. And dia sangat hormat atas kehendak aku, di mana dia tidak menyebut hal gadis tu dengan aku.

Mulanya aku cakap la dengan dia. Tapi later on, when Mimi was done with his shopping, I asked him to come over to where I was sitting so J could talk some to him. Turned on the webcam, showed him the coffee shop and then biar je dia chat with Mimi. Dia nak tengok me, but me was embarrassed by me double chin, so biar la dia chat dengan si Mimi je.

Habis battery, kami gerak. Aku tak bawa charger. Aku bukan bawa cinonet untuk di whip out at every chance I get to surf the web FOC.

Oh, belum balik lagi, ok? Pergi Tanjung Aru pulak. Duduk-duduk. Mimi beli sayap ayam. Lepas habis sayap ayam and separuh gargantuan avocado juice ( yang ditapao dalam gelas kertas sebesar Big Gulp) kami jenjalan kat pantai tu. Tengok abang-abang practice rubgi. Wergheheheh... kami adalah girlfriends sangat!

Lepas tu, ada motor besar datang. Augh!!! Mak nak sebijik, sedekah le weih! Kedekut betul!

Mak nak nanges dengar bunyi enjin dia. Takde jenama tempatan deh... semua yang importm, ok?

Then kami teruskan perjalanan. Balik... Si Mimi tido kejap dalam kereta. Dia risau mak letih or mengantuk. Ala, kalau dah malam, takde la ngantuk. Petang je, masa matahari menyilaukan je mak risau mak tertidur. Tak tahulah kenapa.

Sampai Sipitang, kami berhenti rehat kejap. Makan nasi goreng daging. Then hantar dia balik kuarters dia and then mak terus balik ke rumah di Lawas.

Mak? Hello, siapa pondan ni? Dia ke I?

Anyway, saja je cerita kat sini. Malam ni katanya result transfer akan kuar lepas tengah malam. Dia ada apply. Kalau dia dapat pindah, this could have been the last we both sempat outing sama-sama. Next times sampai I pindah, I will probably pergi sendirian. Which is okay. Cuma not as much fun sebab sorang-sorang kan? Kawan lain mana ada yang nak ikut?

Okey dokey... It's LATE! Aku patut dah tido kul 10 tadi lagi! Sungguh tak berdisiplin cikgu ni.

Babai lah, korang sume... Me tido lu...





Justify Full


2 comments:

rya said...

Great you can take zachary quinto (his sylar is great too)

I can take Captain James T Kirk. No I am not saying I have a crush on Chris Pine, I am in LOVE with Capt, James T Kirk. If he were real I'd marry him right NOW!

Hehehehehehe.

Anonymous said...

Hello
http://www.smeesh.com/ - meridia diet pills
Several serious but rare adverse effects include paresthesia, sudden mental or mood changes and cardiac arrhythmia.
[url=http://www.smeesh.com/]reductil weight loss[/url]

Several conditions are contraindications for the use of Meridia which include psychiatric conditions such as serious depression or bulimia nervosa, uncontrolled hypertension, allergies to the medication, patients under 18 years old, closed angle glaucoma, and pregnant or lactating women.
meridia diet pills
Much like other appetite suppressant agents, the optimal effects of Meridia must also be combined with a healthy diet, routine exercise plan and behavioral changes.